.

Voor uit het buitenland aangeworven werknemers is onder voorwaarden de 30%-regeling van toepassing. Deze regeling houdt in dat 30% van de totale bruto beloning van de werknemer als onbelaste vergoeding kan worden betaald. Een verzoek om toepassing van de 30%-regeling moet worden gedaan aan de inspecteur. Deze beslist op het verzoek bij voor bezwaar vatbare beschikking.

Als het verzoek is gedaan binnen vier maanden na aanvang van de tewerkstelling in Nederland, werkt de beschikking terug tot en met de aanvang van de tewerkstelling. Wordt het verzoek later gedaan, dan is de beschikking van toepassing met ingang van de eerste dag van de maand volgend op de maand waarin het verzoek is gedaan. Bepalend is de dag waarop het verzoek is ontvangen door de Belastingdienst.

Een werknemer die op 1 december 2019 in dienst is getreden, verzond zijn verzoek om toepassing van de 30%-regeling op 31 maart 2020. De Belastingdienst heeft het verzoek op 7 april 2020 ontvangen. De aanvraag is meer dan vier maanden na de datum van indiensttreding gedaan. De inspecteur heeft de beschikking 30%-regeling met ingangsdatum 1 mei 2020 afgegeven. Naar het oordeel van Hof Den Haag is dat correct. Het hof wijst erop dat op het formulier, dat voor de aanvraag van de 30%-regeling moet worden gebruikt, vermeld is dat de Belastingdienst het verzoek binnen vier maanden na de eerste werkdag ontvangen moet hebben voor terugwerkende kracht.

Het hof oordeelt voorts dat de bepaling uit de Algemene wet bestuursrecht, dat een stuk tijdig is als het binnen een week na het verstrijken van de termijn door het bestuursorgaan is ontvangen, geldt voor bezwaar en beroep en niet voor het aanvragen van beschikkingen.

Bron: Gerechtshof Den Haag | jurisprudentie | ECLINLGHDHA2023624, BK-22/00778 | 20-03-2023

Accountant voor de controlepraktijk

Onze controlepraktijk groeit. Daarom zijn we op zoek naar een accountant. Iemand die ruime ervaring heeft als verantwoordelijke voor wettelijke controles. Al wat ouder? Dat maakt ons echt niet uit. Als je het maar leuk en uitdagend vindt om met een team van jonge mensen te werken. We zijn een middelgroot kantoor. Daardoor zijn de lijnen met klanten, collega’s en kantoorleiding altijd kort en persoonlijk.

Leuke klanten, een gezellig team, mooie kansen, afwisselend werk, zelfstandigheid en veel collegialiteit…, het zijn maar een paar van die plezierige zaken die je bij ons aantreft. Dat daarnaast de arbeidsvoorwaarden prima zijn, spreekt voor zich. En de werkdruk is ‘normaal’; je hebt ook tijd voor andere zaken die ertoe doen.

Zin om ons team te komen versterken? Maak een afspraak, kom kennismaken en vertel ons waarom we juist jou moeten kiezen, hoe jij in het leven staat en wat jij leuk vindt. Stuur een korte mail met je cv naar algemeen@driebergenaccountants.nl en we nemen snel contact met je op.

Fiscalist

We zoeken een ambitieuze RB die voor onze klanten dé gesprekspartner wil zijn bij alle fiscale zaken. Een man óf vrouw met analytische kwaliteiten en een no-nonsense mentaliteit. Creatief, praktisch én oplossingsgericht. Communicatief sterk en pro-actief. Dat wil zeggen: óók handig in het geven van ongevraagd advies.

Leuke klanten, een gezellig team, mooie kansen, afwisselend werk, zelfstandigheid en veel collegialiteit…, het zijn maar een paar van die plezierige zaken die je bij ons aantreft. Dat daarnaast de arbeidsvoorwaarden prima zijn, spreekt voor zich. En de werkdruk is ‘normaal’; je hebt ook tijd voor andere zaken die ertoe doen.

Zin om ons team te komen versterken? Maak een afspraak, kom kennismaken en vertel ons waarom we juist jou moeten kiezen, hoe jij in het leven staat en wat jij leuk vindt. Stuur een korte mail met je cv naar algemeen@driebergenaccountants.nl en we nemen snel contact met je op.

 

Assistent-accountant voor de samenstelpraktijk

Je bent een ambitieuze assistent op HBO-niveau, met zo’n 5 jaar ervaring bij een soortgelijk kantoor én toe aan een nieuwe stap in je loopbaan. Bij ons ga je je zelfstandig bezighouden met het samenstellen van veelal complexe jaarrekeningen. Jij bent het contact met de klant en trekt de kar. Daarbij begeleid je de jonge medewerkers die jou bij je werk en verantwoordelijkheden ondersteunen.

Leuke klanten, een gezellig team, mooie kansen, afwisselend werk, zelfstandigheid en veel collegialiteit…, het zijn maar een paar van die plezierige zaken die je bij ons aantreft. Dat daarnaast de arbeidsvoorwaarden prima zijn, spreekt voor zich.

Zin om ons team te komen versterken? Maak een afspraak, kom kennismaken en vertel ons waarom we juist jou moeten kiezen, hoe jij in het leven staat en wat jij leuk vindt. Stuur een korte mail met je cv naar algemeen@driebergenaccountants.nl en we nemen snel contact met je op.

Accountant

Met je AA-titel op zak ken je het klappen van de zweep in een samenstelpraktijk. Maar je vindt het ook leuk om binnen het team van accountants een eigen specialisme te hebben. Fiscale zaken bijvoorbeeld. Of iets heel anders. Kortom: bij ons krijg je alle mogelijkheden om je verder te ontplooien. Ook in een richting die jou in het bijzonder boeit. Afwisseling én dynamiek dus. Dat héb je bij een kantoor dat niet te klein, maar ook zeker niet te groot is.

Leuke klanten, een gezellig team, mooie kansen, afwisselend werk, zelfstandigheid en veel collegialiteit…, het zijn maar een paar van die plezierige zaken die je bij ons aantreft. Dat daarnaast de arbeidsvoorwaarden prima zijn, spreekt voor zich.

Zin om ons team te komen versterken? Maak een afspraak, kom kennismaken en vertel ons waarom we juist jou moeten kiezen, hoe jij in het leven staat en wat jij leuk vindt. Stuur een korte mail met je cv naar algemeen@driebergenaccountants.nl en we nemen snel contact met je op.

Na heel lang met veel plezier bij ons te hebben gewerkt, gaat één van onze vier secretariaatsmedewerksters met pensioen. Zij gaat dus vertrekken. Daarom zijn we op zoek naar een nieuwe

Duizendpoot

(voor 16 tot 20 uur per week)

Het secretariaat heeft een centrale plek en rol in ons kantoor. Alles wat geregeld moet worden, komt er samen. Van secretaressewerk en de ontvangst van klanten tot het up-to-date houden van ons CRM-pakket, het verzorgen van mailings etc. Een hartstikke leuke baan dus voor een vrolijk mens met pit en initiatief bij wie accuratesse én taalgevoel in de genen zitten. Én die het leuk vindt om in een gezellig team aan de slag te gaan. Ervaring in de accountancy is een pré.

Wij

Fris, scherp, helder. Met die drie woorden geven we aan wat de kenmerken van onze dienstverlening zijn. En dát willen we elke dag waarmaken! Driebergen Accountants is een veelzijdige praktijk. Van zo’n werkgever mag je verwachten dat hij met zijn tijd meegaat. Dat hij weet wat belangrijk is voor medewerkers. Onderzoeken laten keer op keer zien dat zij gelukkig worden van de combinatie vrijheid en verantwoordelijkheid. Onze medewerkers hebben zelf invloed op de invulling van hun werk. Dat werk moet uitdagend en interessant zijn, aansluiten op de eigen kennis, kunde en interesses.

Is dat het enige? Natuurlijk niet! We kennen goede arbeidsvoorwaarden. Daarnaast is de werksfeer plezierig en de omgeving verzorgd, organiseren we geregeld leuke activiteiten naast het werk en kun je je werktijden afstemmen op persoonlijke omstandigheden. De kern van wat wij belangrijk vinden, is het bieden van ontwikkelingskansen en doorgroeimogelijkheden.

Jij

Zin om onze nieuwe duizendpoot te worden? Maak een afspraak, kom kennismaken en vertel ons waarom we juist jou moeten kiezen, hoe jij in het leven staat en wat jij leuk vindt. Stuur een korte mail met je cv naar algemeen@driebergenaccountants.nl en we nemen snel contact met je op.

Driebergen Accountants
Privacy overzicht
Deze website maakt gebruik van cookies zodat we u de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in uw browser en voert functies uit zoals u herkennen wanneer u terugkeert naar onze website en ons team helpen begrijpen welke delen van de website u het meest interessant en nuttig vindt.