.

De wetgever heeft de werknemer willen behoeden voor de ernstige gevolgen die vrijwillige beëindiging van het dienstverband voor hem kan hebben. Daarom mag de werkgever niet te snel aannemen dat een verklaring van de werknemer daarop is gericht. Vereist is een duidelijke en ondubbelzinnige opzegging van de arbeidsovereenkomst door de werknemer. Of de werkgever gevolgen mag verbinden aan de opzegging, hangt af van de omstandigheden van het geval, zoals de persoon van de werknemer, de gevolgen van de opzegging voor de werknemer en de omstandigheden waaronder de opzegging is gedaan.

Een procedure voor de kantonrechter had als inzet van het geschil het antwoord op de vraag of een arbeidsovereenkomst was opgezegd en zo ja, door wie: de werknemer of de werkgever.

De werknemer stelde zich op het standpunt dat de werkgever de arbeidsovereenkomst zonder toestemming van het UWV heeft opgezegd. De werkgever was van mening dat de beëindiging van de arbeidsovereenkomst was terug te voeren op een opzegging daarvan door de werknemer. De werknemer erkende dat hij de arbeidsovereenkomst had opgezegd, maar voerde aan dat de opzegging voorwaardelijk was gedaan, afhankelijk van het bereiken van overeenstemming over voortzetting van een tussen partijen bestaande innovatieovereenkomst.

De kantonrechter vond de bewoordingen van de opzeggingsbrief voldoende duidelijk en ondubbelzinnig gericht op het beëindigen van de arbeidsovereenkomst: de werknemer schreef dat hij het bedrijf wilde verlaten. Enig voorbehoud bij de opzegging werd niet gemaakt. Het ontbreken van een einddatum in de opzeggingsbrief heeft niet tot gevolg dat de opzegging niet duidelijk en ondubbelzinnig is gedaan. De einddatum wordt vaak in onderling overleg tussen werkgever en werknemer bepaald, waarbij onder meer wordt gekeken naar het over te dragen werk en de tijd die daarvoor nodig is. De werkgever had de opzegging op 15 februari 2019 bevestigd en als einddatum 31 maart 2019 vermeld. Op verzoek van de werknemer is de einddatum opgeschoven tot 30 april 2019.

Op 17 april 2019 deelde de werknemer aan de werkgever mee dat hij toch wilde blijven. Gelet op het tijdsverloop na de acceptatie door de werkgever kon volgens de kantonrechter van intrekking van de opzegging geen sprake zijn. Naar het oordeel van de kantonrechter is de verschuiving van de einddatum van 31 maart 2019 naar 30 april 2019 vormgegeven als een verlengde opzegtermijn. Die verlenging kan niet worden aangemerkt als een nieuwe arbeidsovereenkomst, in vervolg op de eerdere arbeidsovereenkomst, welke nieuwe arbeidsovereenkomst vervolgens door de werkgever is opgezegd.

De kantonrechter was van oordeel dat de beëindiging van de arbeidsovereenkomst per 30 april 2019 het gevolg was van de opzegging van de werknemer van 3 februari 2019.

Bron: Rechtbank | jurisprudentie | ECLINLRBROT20198192, 7778056 | 31-10-2019

Accountant voor de controlepraktijk

Onze controlepraktijk groeit. Daarom zijn we op zoek naar een accountant. Iemand die ruime ervaring heeft als verantwoordelijke voor wettelijke controles. Al wat ouder? Dat maakt ons echt niet uit. Als je het maar leuk en uitdagend vindt om met een team van jonge mensen te werken. We zijn een middelgroot kantoor. Daardoor zijn de lijnen met klanten, collega’s en kantoorleiding altijd kort en persoonlijk.

Leuke klanten, een gezellig team, mooie kansen, afwisselend werk, zelfstandigheid en veel collegialiteit…, het zijn maar een paar van die plezierige zaken die je bij ons aantreft. Dat daarnaast de arbeidsvoorwaarden prima zijn, spreekt voor zich. En de werkdruk is ‘normaal’; je hebt ook tijd voor andere zaken die ertoe doen.

Zin om ons team te komen versterken? Maak een afspraak, kom kennismaken en vertel ons waarom we juist jou moeten kiezen, hoe jij in het leven staat en wat jij leuk vindt. Stuur een korte mail met je cv naar algemeen@driebergenaccountants.nl en we nemen snel contact met je op.

Fiscalist

We zoeken een ambitieuze RB die voor onze klanten dé gesprekspartner wil zijn bij alle fiscale zaken. Een man óf vrouw met analytische kwaliteiten en een no-nonsense mentaliteit. Creatief, praktisch én oplossingsgericht. Communicatief sterk en pro-actief. Dat wil zeggen: óók handig in het geven van ongevraagd advies.

Leuke klanten, een gezellig team, mooie kansen, afwisselend werk, zelfstandigheid en veel collegialiteit…, het zijn maar een paar van die plezierige zaken die je bij ons aantreft. Dat daarnaast de arbeidsvoorwaarden prima zijn, spreekt voor zich. En de werkdruk is ‘normaal’; je hebt ook tijd voor andere zaken die ertoe doen.

Zin om ons team te komen versterken? Maak een afspraak, kom kennismaken en vertel ons waarom we juist jou moeten kiezen, hoe jij in het leven staat en wat jij leuk vindt. Stuur een korte mail met je cv naar algemeen@driebergenaccountants.nl en we nemen snel contact met je op.

 

Assistent-accountant voor de samenstelpraktijk

Je bent een ambitieuze assistent op HBO-niveau, met zo’n 5 jaar ervaring bij een soortgelijk kantoor én toe aan een nieuwe stap in je loopbaan. Bij ons ga je je zelfstandig bezighouden met het samenstellen van veelal complexe jaarrekeningen. Jij bent het contact met de klant en trekt de kar. Daarbij begeleid je de jonge medewerkers die jou bij je werk en verantwoordelijkheden ondersteunen.

Leuke klanten, een gezellig team, mooie kansen, afwisselend werk, zelfstandigheid en veel collegialiteit…, het zijn maar een paar van die plezierige zaken die je bij ons aantreft. Dat daarnaast de arbeidsvoorwaarden prima zijn, spreekt voor zich.

Zin om ons team te komen versterken? Maak een afspraak, kom kennismaken en vertel ons waarom we juist jou moeten kiezen, hoe jij in het leven staat en wat jij leuk vindt. Stuur een korte mail met je cv naar algemeen@driebergenaccountants.nl en we nemen snel contact met je op.

Accountant

Met je AA-titel op zak ken je het klappen van de zweep in een samenstelpraktijk. Maar je vindt het ook leuk om binnen het team van accountants een eigen specialisme te hebben. Fiscale zaken bijvoorbeeld. Of iets heel anders. Kortom: bij ons krijg je alle mogelijkheden om je verder te ontplooien. Ook in een richting die jou in het bijzonder boeit. Afwisseling én dynamiek dus. Dat héb je bij een kantoor dat niet te klein, maar ook zeker niet te groot is.

Leuke klanten, een gezellig team, mooie kansen, afwisselend werk, zelfstandigheid en veel collegialiteit…, het zijn maar een paar van die plezierige zaken die je bij ons aantreft. Dat daarnaast de arbeidsvoorwaarden prima zijn, spreekt voor zich.

Zin om ons team te komen versterken? Maak een afspraak, kom kennismaken en vertel ons waarom we juist jou moeten kiezen, hoe jij in het leven staat en wat jij leuk vindt. Stuur een korte mail met je cv naar algemeen@driebergenaccountants.nl en we nemen snel contact met je op.

Na heel lang met veel plezier bij ons te hebben gewerkt, gaat één van onze vier secretariaatsmedewerksters met pensioen. Zij gaat dus vertrekken. Daarom zijn we op zoek naar een nieuwe

Duizendpoot

(voor 16 tot 20 uur per week)

Het secretariaat heeft een centrale plek en rol in ons kantoor. Alles wat geregeld moet worden, komt er samen. Van secretaressewerk en de ontvangst van klanten tot het up-to-date houden van ons CRM-pakket, het verzorgen van mailings etc. Een hartstikke leuke baan dus voor een vrolijk mens met pit en initiatief bij wie accuratesse én taalgevoel in de genen zitten. Én die het leuk vindt om in een gezellig team aan de slag te gaan. Ervaring in de accountancy is een pré.

Wij

Fris, scherp, helder. Met die drie woorden geven we aan wat de kenmerken van onze dienstverlening zijn. En dát willen we elke dag waarmaken! Driebergen Accountants is een veelzijdige praktijk. Van zo’n werkgever mag je verwachten dat hij met zijn tijd meegaat. Dat hij weet wat belangrijk is voor medewerkers. Onderzoeken laten keer op keer zien dat zij gelukkig worden van de combinatie vrijheid en verantwoordelijkheid. Onze medewerkers hebben zelf invloed op de invulling van hun werk. Dat werk moet uitdagend en interessant zijn, aansluiten op de eigen kennis, kunde en interesses.

Is dat het enige? Natuurlijk niet! We kennen goede arbeidsvoorwaarden. Daarnaast is de werksfeer plezierig en de omgeving verzorgd, organiseren we geregeld leuke activiteiten naast het werk en kun je je werktijden afstemmen op persoonlijke omstandigheden. De kern van wat wij belangrijk vinden, is het bieden van ontwikkelingskansen en doorgroeimogelijkheden.

Jij

Zin om onze nieuwe duizendpoot te worden? Maak een afspraak, kom kennismaken en vertel ons waarom we juist jou moeten kiezen, hoe jij in het leven staat en wat jij leuk vindt. Stuur een korte mail met je cv naar algemeen@driebergenaccountants.nl en we nemen snel contact met je op.

Driebergen Accountants
Privacy overzicht
Deze website maakt gebruik van cookies zodat we u de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in uw browser en voert functies uit zoals u herkennen wanneer u terugkeert naar onze website en ons team helpen begrijpen welke delen van de website u het meest interessant en nuttig vindt.